#ONE


Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh , ninononiinnoninoninoinin *haa , baca letew* Jawab salam dulu sayang . Okay first sekali aku dah delete cerita lama Sedih-2 bagai sampai lagu pun lagu sedih . Aku tahu korang dok nangis air  mata darah *Ceh , nyampah* Hahahahahha . Okay actly dah lama tak mengupdte . Sedih tak ? Takyah nak sedih sangat , tahu lagu kat blog nie lagu sedih . Hahahahah . So i want to *ceh acah-2 speaking jemah oii . Hahahaha . okay aku dari tadi start merepek , bila nak start ni ? Ergh . Okay keadaan serious , INI SERIOUS ! so ca we start now ? Okay mula-2 macam nie .....

5 MINIT KEMUDIAN..

ERRRRRRR ~

Okay dah ingat . Cerita yang aku dapat tawaran tuh lah ye . AL KISAH ~ cenggini cerita dia jemah oi , masa tuh aku tengah dok melayan cstmer nak itu nak ini then tetiba text masuk dari  nana ' WEYH , KAU DAH CHECK UPU ? ' aku like a krikkkrik , why aku tak tahu hari tuh result upu keluar . Aku pun dok gelisah , aku dapat ke tidak . Then nana dah tolong check kan untuk aku , dia kata 'TAHNIAH , BEB KAU DAPAT SAMBUNG STUDY KAT UITM' aku pun ALHAMDULILLAH . Ingatkan tak dapat masa tuh , yelah masa pergi temuduga orang lain bawak mcm-2 , aku cuma bergantung kat atas fail tuh aje *Ceh ayat tak boleh blah --' 

So balik jeh rumah try to search UPU , then ada semakan . Apa lagi , terus pergi klik sana klik sini . Aku dok klik sna klik sini , kenapa aku tak jumpa yang aku dapat Uitm mana . Alahai , cari lagi terus cari . Tak jumpa . Actly kena accept dulu benda tuh baru dapat tahu uitm mana . So , bincang dengan family . Suruh ambil jeh , so accept then keluarlah segala tersurat dan tersirat . Tempat yang jadi sasaran tengok uitm mana . 

TEMPAT: SG.PETANI , KEDAH

aku like a --------------------------------------- utara bhai . Aku cakap dengan mak ayah aku . Then diorang cakap pergi ajelah . Rezeki kat sana . So malam tuh buat solat istikharah , Alhamdulillah . Insya-Allah apa yang aku pilih ni betul . Amin :)

So 1 hb dah bertolak awal pagi pergi kedah , agak lama jugak dalam kereta tuh . Selama 5 or 6 jam . WOW . Aku rasa aku dah cukup boring dalam kereta tuh . So , dalam pukul 2 mcm tuh dah sampai kedah . Misi nak cari lokasi Uitm pulak , okayy pergi lah cari sampai jumpa --' Tipulah kalau tak sesat . Of course sesat . Dah berapa kali u-turn . Hahahhaa . Biasa tak biasa lagi jalan-2 kat sini . So tanya sana tanya sini , alhamdulillah dah nampak . BEWARNA PURPLE , DEKAT DENGAN GUNUNG JERAI , TG.DAWAI , PANTAI MERDEKA . Pergh , lagu tuh . Hahahhaahhahahahaa . Serious  nie betul okay . So dah jumpa Uitm tuh , pergi cari homestay yang kiteorg booking . Okay , dah jumpa . Senang pulak nak jumpa --' yelah nak mengharapkan GPS , awek seksi bercakap tkdnya dalam kereta . 

So dah sampai homestay pergilah keluar cari makan . Fuyoo , spanjang perjalanan Hijau jeh mata , padi kateko . Ehh , biasa budak selatanis memang tak nampak padi kat puchong nie . Hahahahha . So , dah jumpa kedai makan . So so so so so sooo CANTIK you know *Nampak english rojak . Hahahah . Malam tuh start lah iron baju untuk pakai esok . Sediakan sijil-2 . Dah tuh , semua dah siap . Tidur macam biasa . 

So 2hb , siap-2 then trus pergi uitm . JENGJENGJENG . sampai2 jeh terus dia pergi bagi kunci bilik . Fuyoooooooo M4-01-09 . Carilah sampai jumpa . Nama kolej tuh kolej masria . Okayy , i see . Berkobar-2 jugak , siapalah roommate dengan aku nie . Pergilah ambik kunci then buka bilik . Ohh , bangga mak jemah aku orang pertama sampai dalam bilik tuh , so pilihlah tilam . Almari , meja belajar . HAHAHAHAHAHAHAHA , seronoknya dalam hati . Hahahahahahaha . Then , roommate aku dah sampai . Semua muka suci jaa . Hahahahahaha .

Then dah kenal-2 dengan roommate , esoknya pulak EHHHH , JAPJAP . lupa pulak . so dah jumpa dengan roommate tuh mak ayah wa pun balik puchong . wa sedih gila bro , wa cakap dengan lu , wa tak pernah berpisah dengan diorang dah macam budyz lah kateko --' Hahahahahaha . So sambung tadi . Dah macam-2 program . Mds selama seminggu . Hhahahaha , aku macam biasa forever alone --' 

Nanti sambung lain boleh tak ? Actly ada kelas nie . Heeee . Tralalalala . Bye , assalamualaikum .


thanks , iloveyou